

Fakta om:
Etter premieren I 1975 besluttet vi i Caprino Filmsenter å bygge en stor live- versjon av filmbilen. Vi hyrte da inn en italiensk karroserikunstner, Hermano Martinuzzi, til å lede dette arbeidet.
Kort fortalt så kom bilen inn som flate jernplater i vårt studio på Snarøya,, og kjørte ut igjen 12 måneder senere slik du nå ser den.
Live-versjonen av Il Tempo Gigante er bygget på en
Cadillac Eldorado sykebilramme og er 250 cm. bred og
610 cm. lang, og veier hele 3.500 kilo. Bilen kjører på normale skilter, BL 50000.
Opprinnelig satt det en Cadillac motor i bilen, men etter en bilutstilling i Genève på begynnelsen av 1980-tallet ble det besluttet å bytte motor til en Chevrolet 454 Big Block,
V8 motor på 7,4 liter, og med 550 hester.
Bilen har vært målt til 200 km/t på Nürnbergring.
Den er senere modifisert til å ha automatgirkasse.
Bakakselen er skiftet fra en Cadillac til en Dodge Kvarting (militærbil).
Il Tempo Gigante fraktes rundt i egen lastebil.
Uansett hvor den vises vekker den enorm oppmerksomhet. Bilen har vært utstiltpå de fleste bilutstillinger i Europa, og har vært så langt som til Tokyo der den deltok da filmen hadde premiere der på 25 kinoer samtidig.
Sommeren 2025 satte Bobbo Strand og Remo Caprino en uslåelig banerekord på Gatebils store arrangement på Rudskogen racerbane. (Grunnen til at rekorden er uslåelig skyldes at de lurte systemet og kjørte banen motsatt vei. Topphastigheten var 141 km/t.)